از گناه تنفر داشته باش نه از گناهکار .گاندی
کسی که حفظ جان را مقدم بر آزادی بداند، لیاقت آزادی را ندارد.بنجامین فرانکلین

| صفحه اصلی | گالری عکس | آموزش | تازه ها | اوقات شرعی روستا | آب و هوای روستا | نقشه هوایی روستا | تالار گفتگو | دانلود | پیوندها | تماس با ما |

مسابقه عكاسي

کشور ما ایران باسابقه ای نزدیک به بلندای تاریخ تمدن بشری در زمره كهن ترین تمدن های جهان به شمار می رود، از این جهت باید گفت این کشور پهناور از مهم ترین مناطق باستانی جهان است که همواره مورد توجه و اقبال محققان و باستان شناسان بوده است. برخی کارشناسان گفته اند در این خطة دیرین، بیش از چهار صد هزار اثر تاریخی وجود دارد. این بدین معناست که برای مطالعه و تحقیق پیرامون هر یک از این آثار همچنین نگهداری و معرفی آن ها توان علمی و مادی بسیاری نیاز است. یکی از مقدم ترین کارها برای این مهم ارائه گزارش های تصویری از این آثار است، گزارش هایی که باید در دوره های زمانی مختلف تهیه شود تا از آخرین وضعیت این آثار آگاهی به دست آید. این گزارش ها که تا حدی آنها را باید به مثابه داده های خام پژوهش گران به شمار آورد، علاوه بر کاربردهای هنری و ایران گردی به پژوهش گران ایران شناس و باستان شناس در هر گوشه جهان که باشند کمک می کند تا بتوانند به سهولت به مطالعه در زمینه موضوع آن عکس بپردازند و نتایج حقیقی و به روز شده ای نیز به دست آورند.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 20 اسفند 1388برچسب:چهارمین جشنواره عکس ایران شناسی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره ي روستا

روستای آزادوار از سابقه تاریخی درخشانی برخوردار است؛ چنان‌که در سال 31ق. عبدالله بن عامر بن کریز ، که به دستور عثمان بن عفان راهی فتح خراسان شد، در آزادوار جوین نزول کرد. اهل آزادوار با مسلمانان صلح کردند و هنگام لشکرکشی به سمت نیشابور ، با آنžها همراهی نمودند.(حاکم نیشابوری، 202-203؛ گردیزی، 227؛ بلاذری، 159) در منابع جغرافیای تاریخی مربوط به قرن چهارم به بعد، هر جا که نام آزادوار آمده، از آن به عنوان یک آبادی بزرگ ناحیه جوین و نیشابور یاد شده است(مقدسی، 435-436 ؛ سمعانی، 1/63) و زمانی که ياقوت حموی (حدود 617ق.) از آن ديدن کرد، همچنان روبه رشد بود. می توان گفت آزادوار، مانند دیگر نقاط ایران ، از آغاز ورود اسلام تا آستانه یورش مغولان، روبه رشد و توسعه بود، اما بعد از این حمله، مرکزیت خود را در ناحیه جوین از دست داد و جای آن را فریومد گرفت. (مستوفی، 150) هر چند گزارش مفصلی از وضعیت آزادوار در دوره ایلخانان، تیموریان و بعد از آن در دست نیست، اما می دانیم که در عهد صفویه، آباد و پرجمعیت بوده است، تا حدی که در ردیف شهرهای حاکم نشینی؛ چون نسا، ابیورد، اسفراین و ترشیز قرار داشت که 139 تومان و3530 دینار مالیات به بیگلربیگی خراسان تقدیم می‌کرده است.(باستانی پاریزی، 288) در سال 1004ق. که شاهžعباس صفوی (996-1038ق.) برای مقابله با عبدالمؤمن خان ازبک ، به سوی شرق آمد، مدتی در آزادوار فریومد متوقف شد.(منشی، 2/809– 810) در منابع عصر افشاریه و زندیه ، نامی از آزادوار دیده نمی شود و حتی در مسیر لشکرکشی های نادرشاه به سمت مازندران و غرب که چند بار از اسفراین هم گذشته است، مورخان از این روستا نامی نبرده اند. این امر تاحدی نشان از بی رونقی و کم‌اهمیتی آن دارد. این وضعیت در عهد قاجار هم ادامه یافت. محمدحسن خان اعتمادالسلطنه (فوت 1313ق.) که از گذشته این روستا اطلاع داشته و از آن دیدن کرده است، ضمن تکرار گفته های ياقوت در مورد آن می نويسد: «قريه آزادوار که يک وقت شهر و حاکم نشين جوين بوده حالا چندان آبادی ندارد و سکنه آن پنجاه خانوار است.» (اعتمادالسلطنه، 57، 2297)
نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 بهمن 1398برچسب:قدمت,روستا,ازادوار,جوین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 اينترنت پر سرعت  بالاخره به روستاي ما هم رسيد!!

با سلام به هم ولایتی های عزیز

آنتن شبکه  واي فاي اینترنت پر سرعت در روستا نصب شده است و متقاضیان استفاده از اینترنت می توانند برای ثبت نام به کانون فرهنگی مسلم بن عقیل مراجعه نمایند.

اميد است با استقبال متقاضيان از اين خدمات، آنتن هاي بيشتر براي پوشش بهتر در روستا نصب شود.

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 3 شهريور 1387برچسب:ثبت ,نام, اینترنت ,پر سرعت , روستا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 معرفی مختصری از نه شهید روستای ازادوار

نام                        نام پدر     تاریخ تولد     تاریخ شهادت    محل شهادت    وضعیت

حسین ازادواری    محمد صادق    1333         1365               شلمچه         متاهل -5 فرزند

محمود رضا زاده    علی اصغر       1345         1365               شلمچه          مجرد -دانشجو

علی حسین ابادی  علی اکبر      1337         1361               خرمشهر          مجرد

اسدا... عباسی     رجبعلی        1337         1366                ماووت             متاهل-3 فرزند

حسین کیاوانلو       علی اکبر      1342         1366                 ماووت            متاهل - 1فرزند

نصرا... خادمی       علی           1348           1366                ماووت            مجرد-دانش اموز

علی اکبر آزادواری  حسن          1349          1366                 مجنون            مجرد دانش اموز

اسدا... ابویسانی   محمد          1346          1366                  خرمال               مجرد

میلاد آزادواری         اکبر            1371           1392                   زابل                مجرد

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 27 مرداد 1387برچسب:معرفی ,نه, ستاره, فروزان, روستای ازادوار,9, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

كتابخانه عمومي شمس الدین محمد جوینی، روستاي ازادوار در محل زيرزمين درمانگاه احداثي با بيش از 3000 عنوان و 3500 جلد كتاب هر روز از ساعت 17 الي 19 اماده ارائه خدمات به هم ولايتي هاي عزيز است .

 

نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 26 مرداد 1387برچسب:فعاليت كتابخانه عمومي روستاي ازادوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

هم ولایتی عزیز ، روستای خوب یافتنی نیست ، بلکه ساختنی است.

کتابخانه روستا به کمک دوستان راه اندازی گردید و آماده ارائه کتاب به دوستان می باشد.

جا دارد اینجا از حجت الاسلام محمدتقی ناطقی امام جمعه محترم شهرستان ساوجبلاغ  ، بخشدار محترم هلالی و همچنين   مديران  محترم انتشارات شادان  ، انشارات آزادوار  ، مديران مدارس روستا ، آقايان سيامك آزادواري( نويسنده)، علي آزادواري  ( نويسنده) ، خانم ها زهرا اسدي ( نويسنده )، سيمين شير دل ( نويسنده ) ، منصوره آزادواري ( نويسنده )،  مرضیه جهان آرا ( نویسنده ) ، ملیکا گلی (موفق ترین نویسنده کودک دنیا ) ، رضا امیر خانی (نویسنده )و كليه كساني كه به كتابخانه روستا كتاب اهداء نمودند تقدیر و تشکر بعمل آید.

قابل دکر است در این چند روز رمان های خانم سیمین شیر دل طرفداران خاصی در جوانان روستا پیدا کرده است .


امید وارم به کمک دوستان بتوانیم باغ فرهنگی گویان (شامل سالن آمفی تئاتر ، کافی نت ، کتابخانه و باغ )را مجموعه فرهنگی در خور شان روستایمان بسازیم.

 ----

 


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 30 تير 1387برچسب:کتابخانه, روستا ,افتتاح, گردید,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عكس تشییع پیکر پاک شهید میلاد آزادواری

----

 

منبع : جغتاي نيوز


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:تشییع پیکر پاک شهید میلاد آزادواری, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

خبرنگار افتخاری

 

•هر رویدادی که در اطرافتان رخ می دهد می تواند یک خبر باشد.

• همولايتي عزيز ، شما هم می توانید هم روستايي هاي خود را از اخبار روز مطلع نمایید. خبر شما با نام خودتان به نمایش عموم کاربران قرار خواهد گرفت.

• ذکر این نکته لازم است که : فعالیت در سایت به هر نحوی می تواند صورت بگیرد.

از فرستادن مطلب(خبر، شعر و يا دست نوشته ، خاطره،مطلب آموزشي و . . .) با ذکر نام فرستنده، فرستادن عکس ، فیلم ، فایل صوتی و حتی فعالیت به صورت مستقیم و اعمال سلیقه شخصی در مطلب خود می توان نام برد.( از طريق عضو سايت شدن و ارسال مطلب)

آن دسته عزیزانی که تمایل دارند  با سايت روستاي ازادوار مشارکت داشته باشند  جهت ارسال مطالب و خبر (عنوان خبر – مشروح خبر – تصاویر و مستندات خبر)را به آدرس ایمیل  weblogazadvar@gmail.com  يا شماره تلفن  09371399100 ( از طريق اس ام اس )ارسال نمایید.يا با پر كردن فرم تماس با ما خبر را  ارسال نماييد.

با تشکر

مديريت سايت روستاي آزادوار
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 11 تير 1392برچسب:خبرنگار, افتخاری,سايت,روستا,ازادوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پیکر پاک این شهید بزرگوار با حضور گسترده و با شکوه مردم از مقابل فرماندهی انتظامی شهرستان تا میدان فرمانداری تشییع و سپس برای خاکسپاری به زادگاهش روستای آزادوار منقل شد .

تشییع کنندگان با سر دادن شعارهایی خشم و انزجار خود را از قاچاقچیان و منافقین کوردل اعلام کردند.
در این مراسم که با حضور مسئولین ادارات جغتای و فرماندهان انتظامی شهرستان های جوین، اسفراین، جاجرم و سبزوار برگزار شد، حجت الاسلام موحدی پور در سخنانی کوتاه به بیان جایگاه رفیع شهادت در اسلام پرداخت و بر ادامه راه شهیدان تاکید کرد .
شهید میلاد آزادواری چند روز پیش و در مبارزه با قاچاقچیان در استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

نویسنده: داود ׀ تاریخ: دو شنبه 8 تير 1392برچسب:پیکر, پاک ,سرباز, شهید, میلاد, آزادواری , دستان, مردم, شهیدپرور ,جغتای, تشییع, شد, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سرباز وظيفه ، ميلاد آزادواري ، فرزند علي اکبر در روز جمعه 7 تير سال 1392 در کمین های «پاسگاه تخت دولت» گروهان مرزی قرقری در حال گشت زنی نوار مرزی بعلت طوفان شدید از دید اعضا گروه ناپدیدشد. بعد از سه ساعت وی رابالباس خونین وباشلیک گلوله که توسط افراد مسلح از طرف خاک پاکستان در کتف راست وی شلیک شده بود پیدا گردید . که بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان امیر المومنین شهرستان زابل  به درجه رفيع شهادت نايل گرديد ، شهادت اين عزيز را به پدر، مادر و خانواده گراميشان تسلیت عرض نموده و از ایزد منان برای آن مرحوم طلب مغفرت و همنشینی با ائمه اطهار و شهدای اسلام و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و جزیل تمنا داریم 

 

نویسنده: داود ׀ تاریخ: دو شنبه 9 تير 1392برچسب:پيام ,تسليت, شهادت, سرباز, وظيفه, ميلاد, آزادواري, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

احتراما شركت پرداز گستر شهرستان جغتاي (آزادواري)

درگذشت مرحوم مغفور شيخ مختار رضا زاده را به خانواده آن مرحوم و كليه وابستگان دور و نزديك تسليت عرض مي كند واز درگاه ايزد منان براي آن عزيز از دست رفته علو درجات را مسئلت دارد

لازم به ذكر است مرحوم موذن مسجد آزادوار بوده است


ادامه مطلب
نویسنده: ׀ تاریخ: 29 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یکی از این فرزندان موفق و کوشای  ايران زمين  آقای مهدی آزادواری است که اصالتاً متعلق به روستای آزادوار شهرستان جغتای می باشد که هم اکنون در تهران سکونت دارد و اخیراً به جمع نامزدهای انتخابات شورای شهر تهران پیوسته است.


ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 13 خرداد 1392برچسب:مصاحبه , مهدي آزادواري , , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فراخوان مسابقه طراحی معماری باغ فرهنگی گويان

 دهیاری روستای آزادوار شهرستان جعتای استان خراسان رضوی به منظور طراحی معماری باغ فرهنگی ( کتابخانه ، سالن آمفی تاتر ، کافی نت) ،اقدام به برگزاری یک دوره مسابقه طراحی معماری نموده است. لذا از کلیه اساتید، مهندسان معمار و دانشجویان معماری که تمایل به شرکت در این مسابقه را دارند دعوت به عمل می آید حداکثر تا تاریخ 1/8/1392 طرح های پیشنهادی خود را ارسال نمایند.

ادامه مطلب
نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 17 ارديبهشت 1387برچسب:فراخوان, مسابقه, طراحی, معماری, باغ ,فرهنگی,روستا, ازادوار,فراخوان مسابقه طراحی معماری باغ فرهنگی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 بهشت همین جاست

تقدیر و تشکر

از برادر عزیز،  حاج حبیب آزادواری که یک قطعه زمین با مساحت حدود 800 متر مربع به  منظور احداث باغ فرهنگی گویان (کتابخانه) اهداء  نمودند تقدیر و تشکر بعمل می آید. برای این عزیز از خداوند قادر و متعال خیر و برکت دنیا و آخرت مسالت داریم.

از طرف دهیاری روستا و  هیات امناء کتابخانه

نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 20 فروردين 1392برچسب:تقدیر و تشکر, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 چه مقدسند دست هایی که می بخشند

تقدیر و تشکر

از فرزندان مرحوم عزیز ا... آزادیخواه  که یک قطعه زمین با مساحت حدود 1000 متر مربع به منظور احداث باغ کودک اهداء  نمودند تقدیر و تشکر بعمل می آید. برای این عزیزان از خداوند قادر و متعال خیر و برکت دنیا و آخرت مسالت داریم.

از طرف دهیاری روستا و مدیریت سایت روستا

نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 20 فروردين 1398برچسب:تقدیر و تشکر, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

يا مقلب القلوب و الابصار يا مدبراليل و النهار
يا محول الحول و الاحوال حول حالنا الي احسن الحال
سال نومي شود. زمين نفسي دوباره مي کشد.برگ ها به رنگ در مي آيند و گل ها لبخند مي زند و پرنده هاي خسته بر مي گردند و دراين رويش سبز دوباره...من...تو...ما...
کجا ايستاده اييم. سهم ما چيست؟..نقش ما در اين هستي  چيست؟...پيوند ما با ديگران چيست؟...
برای پیشرفت لازم نیست که نابغه باشیم کافی است یک قدم جلو باشیم . انسان هم میتواند دایره باشد و هم خط راست ، انتخاب با خود ماست تا ابد به دور خود بچرخیم یا تا بینهایت ادامه دهیم. مردگاني متحرك يا انسانهايي اميدوار و كوشا .كه انسان بي اميد زنده نيست.
بیا ما چند کس با هم بسازیم                     چو شادی کم شود با غم بسازیم
بیا تا با خدا خلوت گزینیم                           چو عیسی با چنین مریم بسازیم
گر از فرزند آدم کس نماند                                 چه غم داریم با آدم بسازیم
ور آدم نیز از ما گوشه گیرد                              به جان تو که بی‌او هم بسازیم
یکی جانی است ما را شادی انگیز                      که گر ویران شود عالم بسازیم
اگر دریا شود آتش بنوشیم                                وگر زخمی رسد مرهم بسازیم
به پیش کعبه رویش بمیریم                              بدان چاه و بدان زمزم بسازیم
زمين  ،سلامت مي کنيم و ابرها درودتان باد و چون هميشه اميدوار و سال نومبارک...
در سال جديد کوشش کنیم که علم ، رفاه ، ثروت به هیچ کس انحصار ندارد .علم ، رفاه ، ثروت مال همه است .وکوشش برای رسیدن به  آنچه كه شايسته انيم  وظیفه همه ماست .
به گفته دكتر علي شريعتي :"اسلام بر خلاف مذاهب دیگری که توجیه کننده ی فقر را مناسبات زندگی اجتماعیمیدانند، بزرگترین آموزش یافته ی مکتبش ابوذر میگوید: “وقتی فقر وارد خانه ای میشود،دینازدرب دیگر خارج میشود”.
 
و یا پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) که بنیانگذار مکتبی است که همه ما مسلمانانبهآن اعتقاد راسخ داریم چه شیوا و ساده بیانفرموده است: “من لا معاش له لا معاد له” کسی که زندگی مادی ندارد زندگی معنوی همنخواهد داشت.
 چون؛ شکم خالی هیچ ندارد، جامعه ای که دچار کمبود اقتصادی و مادی است مسلماًکمبود های معنوی بسیاری خواهد داشت و آنچه را که در جامعه های فقیر، آنرا اخلاق ومذهب می نامند، متاسفانه معنویت در آن جایی ندارد.
 میخواهم بگویم؛ فقر همه جا سر میکشد
 فقر ، گرسنگی نیست، عریانی هم نیست فقر ،حتی گاهی زیر شمش های طلا خود راپنهان میکند
  فقر ، چیزی را “نداشتن” است ؛ ولی آن چیز پول نیست ؛ طلا و غذا هم نیست
 فقر ، ذهن ها را مبتلا میکند
 فقر ، اعجوبه ایست که بشکه های نفت در عربستان را تا ته سر میکشد
 فقر ، همان گرد و خاکی است که بر کتابهای فروش نرفته ی یک کتابفروشی می نشیند
 فقر ، تیغه های برنده ماشین بازیافت است که روزنامه های برگشتی را خرد میکند
فقر ، کتیبه ی سه هزار ساله ای است که روی آن یادگاری نوشته اند
 فقر ، پوست موزی است کهازپنجره یکاتومبیلبهخیابان انداخته میشود …
فقر ، همه جا سر میکشد
 فقر، شب را “بی غذا”  سر کردن نیست
فقر ، روز را “بی اندیشه” سر کردن است …"
نویسنده: داود ׀ تاریخ: پنج شنبه 1 فروردين 1392برچسب:تبريك, سال, نو, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به گفته مسئول محترم آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جغتای این پروژه که در سطح 32 هکتار آبیاری تلفیقی بود به بهره برداری رسید . آقای مهندس قاسم آبادی تصریح کرد : این پروژه به مبلغ 144,300,000 ریال از محل اعتبارات طرح آبیاری تحت فشار تأمین و با سیستم نوین آبیاری های روز و بهترین تجهیزات نصب شده است که علاوه بر بهره وری ناشی از راندمان آبیاری به میزان 30% افزایش یافته است ./.

نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:ایستگاه, آزادوار,افتتاح, پروژه, آبیاری, تحت, فشار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 استجابت دعا دارای شرایط و نیز موانعى است. پیش از بیان آن، مفهوم دعا و مقدمه‏اى را متذکر مى‏شویم:

مفهوم دعا: دعا به معنى «خواندن» است، خواندنى که به صورت نیایش و سرود و ستایش، یا خواستن و طلب و درخواست مَدَد و نصرت و یاورى.

انسان مرتبط با خدا مى‏کوشد از طریق دعا (راز و نیاز و مناجات و عبادت) به خدا نزدیک شود. وقتى با کسى آشنا شدى و ارتباط پیوسته شما زمینه اعتماد را فراهم ساخت و از دوستان صمیمى او به شمار آمدى، در هنگام نیاز به خانه‏اش مى‏روى و شرط دوستى را به جا مى‏آورد و میثاق و محبت را استوار مى‏سازد. در را باز مى‏کند و شما را در اندرون پذیرایى می‌نماید و مورد لطف و عنایت ویژه قرار خواهد داد.

براى استجابت دعا باید شرایطى را مهیا نمود و موانعى را برطرف ساخت. در ذیل به برخى از شرایط و موانع اشاره مى‏شود:

الف) شرایط استجابت دعا.

1 - ارتباط مداوم با خدا در هر حال:

خداوند به پیامبرش دستور مى‏دهد که «نفس خویش را در کمال شکیبایى در هر بامداد و شامگاه به دعا کردن و جلب خشنودى خدا وادار کن».(1)

قرآن کسانى را که فقط در هنگام گرفتارى و مشکلات دعا مى‏کنند، مورد نکوهش قرار داده است: «وقتى به انسان گرفتارى و غمى روى مى‏آورد، ما را در هر حال (خواب و بیدارى، نشسته و ایستاده) بخواند و چون گرفتاریش را برطرف کنیم، برود (و از ارتباط خود با خدا از جهت کمیت و کیفیت بکاهد و گاهى قطع نماید، به گونه‏اى که) گویى اصلاً ما را براى گرفتارى که به او رسیده بود، نخوانده است!».(2)

امام صادق (ع) مى‏فرماید: «کسى که پیش‏دستى در دعا نکند و فقط در وقت نزول بلا دست به دعا بردارد، دعایش در آن وقت مستجاب نگردد و فرشتگان گویند: این آواز را نشناسیم». در روایت دیگرى آمده که «به او مى‏گویند: تا امروز کجا بودى؟!».(3)

در اصول کافى آمده که خداوند به حضرت داوود(ع) فرمود: «مرا در روزهاى خوش و آسایش یاد کن تا من دعاى تو را در روزهاى گرفتارى و سختى اجابت کنم».(4)

2 - دعا باید از صمیم قلب باشد.

تمام ذرات وجود انسان یک چیزى را بخواهد و طلب کند و دل و زیانش با عمل و رفتارش هماهنگ باشد.

3 - اعتماد به خدا و اطمینان به اجابت او:

امام صادق(ع) فرمود: «خدا دعایى را که از دل غافل و بى خبر برخیزد، مستجاب نمى‏کند پس وقتى دعا کنى، از عمق دل به او روى آور (و دلت را با زبانت همراه گردان) و سپس به اجابت دعایت مطمئن باش».(5)

4 - قطع امید از غیر خدا و امید و اطمینان به خداوند.

امام صادق(ع) فرمود: «هرگاه یکى از شما بخواهد که هر چه از خدا درخواست مى‏کند، خدا به او عطا فرماید، باید از همه مردم ناامید و مأیوس گردد و هیچ امیدى جز به درگاه خدا نداشته باشد».(6) او به نقطه‏اى از ایمان و توکل باید برسد که بداند همه قدرت‏ها و علل جهان تحت اراده و قدرت الهى قرار دارند.

پس از خدا بخواهد که اسباب و علل مادى و معنوى جهان را جهت صلاح و منفعت او قرار دهد.

5 - دعا باید در کنار تلاش و تدبیر باشد.

پیامبر اکرم(ص) فرمود: «الداعى بلا عمل کالرامى بلا وتر؛ کسى که دعا مى‏کند و به دنبال آن تلاش و عمل نمى‏کند، مانند آن است که بى چله کمان تیر مى‏اندازد».(7)

دعا نمى‏تواند جاى تلاش و برنامه ریزى در زندگى را بگیرد، بلکه مکمل آن مى‏تواند باشد.

6 - دعا باید با حالت تضرع و دلى شکسته باشد.

امام صادق(ع) فرمود: «هرگاه دلتان شکست، دعا کنید، زیرا دل تا پاک و خالص نشود، شکسته نمى‏شود».(8)

7 - مکان دعا در استجابت تأثیر دارد،

مثلاً دعا در حرم امامان (ع) مخصوصاً حرم امام حسین(ع) و کنار خانه خدا به خصوص مقام حضرت ابراهیم(ع) و کنار حجرالاسود.

8 - زمان دعا:

دعاى پنهانى و در تاریکى شب زودتر به اجابت مى‏رسد، مخصوصاً در قنوت یا سجده نماز «وتر» که بعد از خواندن هشت رکعت نماز شب و دو رکعت نماز شفع خوانده مى‏شود.(9)

قرآن مى‏فرماید: «پروردگار خود را به حالت تضرع و تذلل و در پنهانى و خفا بخوانید».

دعا در شب‏هاى ماه رمضان و رجب و دهه اول ذى‏الحجه و غیر آن دعا را به اجابت نزدیک مى‏کند.

9 - توسل به چهارده معصوم(ع) و آن‏ها را بر پایه آیه شریفه «وابتغوا الیه الوسیله» وسیله و شفیع قرار دادن.

10 - غسل توبه نماید، سپس با وضو چهار رکعت نماز بخواند در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد و سه مرتبه توحید و یک مرتبه سوره «الناس» و یک مرتبه «فلق» را بخوانید. بعد از نماز هفتاد مرتبه استغفرالله ربى و اتوب الیه و بعد از هفت مرتبه «لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم» سپس بگویید: یا عزیز یا غفار اغفرلى ذنوبى و ذنوب جمیع المؤمنین و المؤمنات فانه لا یغفر الذنوب الا انت.»(10)

به این ترتیب شخص در جاده دعا قرار مى‏گیرد و باید مراقب باشد تا راه دعا را درست بپیماید، و به بیراهه نرود. نشانى راه دعا را ذکر خواهیم کرد.

ب) موانع استجابت دعا

امام على(ع) مى‏فرماید: «المعصیة تمنع الاجابة؛(11) گناه مانع اجابت دعا است».

گناهان سه نوع تأثیر منفى در دعا مى‏گذارند:

1 - لذت دعا و مناجات را سلب مى‏کنند.

انسان دعا مى‏کند، اما لذت نمى‏برد و رقت قلب پیدا نمى‏کند.

2 - مانع استجابت دعا مى‏شوند.

3 - توفیق دعا کردن یا شرکت نمودن در مجالس دعا را از انسان سلب مى‏کنند.

برخى از گناهان در عدم اجابت دعا تأثیر بیشتر دارند که در ذیل به نمونه‏اى از آن‏ها اشاره مى‏کنیم.

امام سجاد(ع) فرمود: «گناهانى که مانع استجابت دعا مى‏شوند، عبارتند از: بددلى و سوءظن به مؤمنان و کارهاى آنان؛ طینت و درونى ناپاک داشتن؛ نفاق و دورویى با برادران و خواهران ایمانى؛ عدم اطمینان به اجابت دعا؛ تأخیر نمازهاى واجب (و نخواندن آن در اول وقت فضیلت) آن که وقت آن بگذرد؛ بدزبانى و فحاشى و اهانت کردن؛ نزدیک نشدن به خدا به وسیله صدقه و کارهاى نیک». (12)

نیز فرمود: «از جمله گناهانى که مانع استجابت دعا مى‏گردد، نافرمانى و رنجاندن خاطر پدر و مادر است».(13)

در برخى از روایات، بداخلاقى سبب باز گرداندن دعا معرفى شده است.                                                             1 - کهف (18) آیه 28.

2 - یونس (10) آیه 12.

3 - اصول کافى، ج 4، ص 219.

4 - بحارالانوار، ج 93، ص 381.

5 - بحارالانوار ج 93، ص 305.

6 - عدة الداعى، ص 97.

7 - عدة الداعى، ص 97.

8 - مکارم الاخلاق، ص 315.     

نویسنده: ׀ تاریخ: چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:چه, کاری, انجام, دهم, تا, حاجتم, برآورده, شود,؟,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 از خود در برابر گناه محافظت می کنند

 

 

 

     منصفانه قضاوت می کنند

 

                              در راه خدا تلاش و مجاهده می کنند

 

 خود را برای خداوند خالص می کنند

 

                       از کارهای بد توبه می کنند

 

                        به خداوند توکل می کنند

 

و در برابر مشکلات صبور هستند

 

طیق آیات قرآن مجید خداوند به کسانی عشق می ورزد که :

نویسنده: ׀ تاریخ: دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:خداوند, به ,چه ,کسانی, عشق, می ورزد؟,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در آرامش فراموش نکنیم . . .

 

یادمان باشد پیمانى راکه در طوفان با خدا مى بندیم

نویسنده: ׀ تاریخ: دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:یادمان,باشد,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

نتایج والیبال مدارس راهنمایی پسران

تیم واليبال مدرسه راهنمايي لبيك يا خميني ايستگاه آزادوار در مسابقات واليبال مدارس شهرستان با مربي گري آقااي عليرضا وظيفه دوست  به مقام قهرماني رسيد  .
نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:مقام, قهرماني ,تيم, واليبال, مدرسه ,راهنمائي, ايستگاه, آزادوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان جغتاي از آغاز برگزاري مسابقات واليبال آزاد آقايان از هفته آينده در اين شهرستان خبر داد.

علي يزدي با اعلام اين خبر گفت: اين رقابت ها با حضور تيم هايي از ادارات، ارگان ها، روستاها و باشگاه هاي واليبال شهرستان جغتاي از 25 آذرماه در سالن چمران اين شهرستان آغاز خواهد شد.
وي با بيان اينكه پيش بيني مي شود همانند سالهاي گذشته حدود 16 تيم در اين رقابت ها شركت كنند افزود: اين مسابقات در روزهاي زوج برگزار شده و به مدت 3 هفته به طول خواهد انجاميد.
رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان جغتاي همچنین از برگزاري هفته پاياني رقابت هاي واليبال بانوان اين شهرستان خبر داد و افزود: اين رقابت ها با حضور 6 تيم از پايگاه هاي بسيج و روستاهاي شهرستان جغتاي از سه هفته پيش آغاز و در روز جمعه 24 آذرماه با مشخص شدن تيم هاي برتر به پايان خواهد رسيد.
يزدي افزود: در حال حاضر تيم هاي پايگاه بسيج حضرت آسيه (س)، حضرت مريم(س) و روستاي آزادوار در مكان هاي اول تا سوم اين رقابت ها قرار دارند.
در ضمن از دوستاني كه از نتايج نهايي رقابت واليبال بانوان شهرستان و همچنين از رتبه نهايي تيم روستاي آزادوار اطلاعي دارند خواهشمند است نسبت به ارسال خبر از طريق قسمت ارتباط با ما در سايت اقدام نمايند.
 
نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 9 دی 1386برچسب:مقام ,تيم, واليبال, روستاي, آزادوار , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شرکت پرداز گستر:

این شرکت از سال 1381 شروع به کار نموده و در سال 1384 تحت شماره 139 به ثبت رسیده است فعالیت آن سخت افزار- نرم افزار- شبکه می باشد.
شماره های تماس: 0572-5622555-5622855-09155715227
آدرس: شهرستان جغتای- خ امام خمینی- روبروی سجاد 
نویسنده: داود ׀ تاریخ: جمعه 10 آذر 1391برچسب:شرکت, پرداز گستر,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

قنات آزادوار، قناتی است که در جنوب روستای آزادوار از توابع بخش هلالي، شهرستان جغتای در استان خراسان رضوی قرار دارد.

طول این قنات ۲۸۰۰ متر است، تعداد ۱۳۰ میله چاه دارد و عمق مادرچاه این قنات ۳۵ متر می‌باشد. دبی این قنات ۵۰ لیتر بر ثانیه است.

تعداد مالکان این قنات ۳۸ نفر می‌باشد و اراضی تحت کشت این قنات ۸۰ هکتار می‌باشد.

منبع :بانك اطلاعاتي قنات كشور

نویسنده: داود ׀ تاریخ: چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:قنات, آزادوار,روستای آزادوار ,شهرستان جغتای,استان خراسان ,رضوی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

وزیر اقتصاد ودارایی به همراه معاونین و برخی از مدیران کل امور مالیاتی استان های مجاور، میهمان غیر رسمی  روستاي آزادوار بودند.

 دکتر حسینی که برای شرکت در مجلس ترحیم در گذشت مادر دکتر عسگری رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به روستای آزادوار آمده بود، با بازدید گذرا از جوین وجغتای راهی مشهد شد.
 
منبع : نشيريه خبري نسيم جوين
نویسنده: داود ׀ تاریخ: سه شنبه 16 آبان 1386برچسب:تسليت , خانواده, عسگري,وزیر, اقتصاد ,دارایی, همراه, معاونین , برخی , مدیران, کل, امور, مالیاتی, استان های , میهمان, غیر, رسمی, روستاي ,آزادوار ,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مهر: حوالی ساعت 16 روز یکشنبه چند دختربچه در حالی که مشغول بازی بر روی خط آهن ایستگاه آزادور در شهرستان جغتای استان خراسان رضوی بودند، هنگام ورود قطار تبریز – مشهد یکی از آنان که نتواسته بود به موقع از خط آهن دور شود با این قطار برخورد کرده و در دم جان سپرد.

نویسنده: داود ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 آبان 1386برچسب:مرگ ,دختر بچه آزادواری, برخورد , قطار,آزادوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان جغتاي : تقاطع ايستگاه آزادوار به لحاظ واقع شدن در قوس جاده اصلي و از طرفي عرض كم شانه هاي خاكي و نبود رمپهاي ورودي و خروجي مناسب بعنوان يكي از نقاط پر حادثه حوزه راه و شهرسازي جغتاي شناخته شده بود و از آنجايي كه اصلاح اين تقاطع يكي از مصوبات مهم شوراي ترافيك شهرستان بود اين اداره را بر آن داشت تا در يك بازه زماني اولويت دار و از محل اعتبارات راهداري نسبت به ايمن سازي تقاطع و قوس ايستگاه آزادوار اقدام نمايد و با اعزام اكيپ و ماشين آلات از قبيل لودر، گريدر و دو دستگاه كاميون و با حجم عمليات خاكي بالغ بر 3000 متر مكعب اين مصوبه را عملياتي نمايد.

منبع :پايگاه اطلاع رساني شهرستان جغتاي

نویسنده: داود ׀ تاریخ: شنبه 25 شهريور 1391برچسب:ايمن ,سازي, تقاطع, ايستگاه, آزادوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تو اکنون شهر علم و اجتهادی ، تو رب النوع شمشیر و جهادی ، تو خورشیدی شدی در گوشه غار ، بر نور تو شد خورشید و مه تار ، بتاب و روشنی بخش جهان باش ، مهین پیغمبر آخر زمان باش . عید پیامبری رسول خدا مبارک .

نویسنده: داود ׀ تاریخ: یک شنبه 28 خرداد 1386برچسب:تبریک عید مبعث به هم ولایتی های عزیز, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


غرشمارها چه کسانی هستند؟

 

 

با نگاهی به سالهای گذشته نه چندان دور به یاد می اوریم که در اواخر فصل بهار یا اوایل تابستان در مجاورت قنات حسین اباد واقع در مرکز روستا ، چادر ی بوسیله یک خانواده از مردمانی که در خراسان غرشمار نامیده میشوند بر پا می شد .غرشمارها در عصر زندگی کشاورزی سنتی ، مردان صنعت و صنایع به شمار می امدند . انها اهن و فلزات مستعمل را بوسیله کوره ای که ماده سوختنی ان ذغال سنگ بود تبدیل به ابزار الات مورد نیاز کشاورزان نموده و مشکل گشای مردم روستا در امر کشاورزی بودند .زنان انها نیز با فروش ابزارهایی از قبیبل قندشکن و .... که بوسیله مردانشان ساخته می شد ایام را سپری می نمودند .

ادامه مطلب
نویسنده: ׀ تاریخ: سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:غرشمارها,چه,کسانی,هستند,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


 


پس از پیگیری های چندین باره اهالی ، مسئولین و ... در روستای آزادوار در بخش هلالی!!! آنتن همراه اول راه اندازی شد.

 

 

 

دکل این آنتن که از ماه ها پیش نصب شده بود بصورت نمایشی نماد خدمت رسانی مسئولین محلی به این روستا بود که حال با راه اندازی این پروژه سنگین و زمان بر، اهالی روستای آزادوار و روستاهای همجوار از امکانات وسیع و مفید و ... همراه اول بهره مند خواهند شد.

 

نیشتر: انتظار می رود مسئولین محترم ابتدا در حل مشکلات مردم پیش قدم باشند تا اینکه پس از انجام این پروژه نه چندان مهم که ماه ها به خاطر بی توجهی خود مسئولین به تعویق افتاده اینگونه سرآسیمه خود را فرد اصلی در  راه اندازی آن معرفی نمایند.

نویسنده: ׀ تاریخ: دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:دکل,,همراه,اول,آزادوار,جوین,سبزوار, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

تمامی حقوق برای سایت روستای آزادوار محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است
ضمن تشکر از بازدید شما دوست عزیز از سایت روستای آزادوار
داود